Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

heh niestety nie zrobiłem jeszcze drugiego podejśćia ze względu na brak czasu , nawet uszczelki pod miską nie wymieniłem jescze ehh, ale zakupiłem już wszystkie potrzebne elementy i jak bedzie czas to wezme sie za to i dam znać jak to wyszło ale na 99% jestem pewny że bedzie git...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja już mam wszystko co potrzebne do zmiany na sztywniaka i w tygodniu będzie robione.

Po operacji napisze jak się sprawuje pacjent i jak jeździ.

Paweł jak będziesz robił to pamiętaj,że na śruby do zamachowego musisz dać klej na gwint Klej Anaerobowy zabezpiecz gwintu 10ml ŚREDNI W-wa (3055946248) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. np. taki :)

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było gdybyś przy okazji dzielenia się wrażeniami z jazdy po operacji "sztywne koło zamachowe" napisał też w jednym poście dokładnie co trzeba mieć aby taki myk wykonać.

Ja dostałem następujące informacje od użytkownika innego forum:

- koło zamachowe od silnika m50b20, np. z bmw e36 bez klimy,

- tarcza sprzęgła ze sprężynami do tego docisk też z m50b20,

- łapa sprzęgła od e46 z silnikiem czterocylindrowym, e34 tds-a, lub jakiegoś v8 ale najlatwiej znaleźć tds-a,

- łożysko wyciskowe we wszystkich bmw jest takie samo więc jak masz dobre to możesz zostawić

- najważniejsze to krótkie śruby od koła zamachowego te co do wału przykręcasz, śruby muszą być oryginalne, najłatwiej zdobyć od m40 1.6 i 1.8 bo wszystkie sztywne miały takie same,

Taka jest różnica w łapach, po prawej ta do sprzęgła m50 po lewej m52

fb64e78a0a299844m.jpg

Zaznaczam że te informację uzyskałem od użytkownika innego forum poświęconego BMW, zdjęcie też jest jego autorstwa. Jeżeli coś się nie zgadza w tym co napisałem, proszę wyprowadźcie mnie z błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc kolego potrzebne będą takie klamoty jak : koło zamachowe od e36 lub e34 od silnika m50b20 lub b25 z początku produkcji bez klimy, tarcza sprzęgła, docisk również z tych modeli najłatwiej będzie m50b20 bez klimy,komplet krótkich śrub do koła tych z e36 bez klimy i najważniejsze to łapa sprzęgla od m50 lub e46 z silnikiem 4 cylindrowym,a także od tds-a, ja mam od tds`a,klej do zabezpieczenia gwintu przed odkręceniem średni wystarczy i zmywacz w aerozolu ja kupiłem valvoline.I przed zamontowaniem wszystkie powierzchnie styków i cierne porządnie spryskać aby cały tłuszcz i brud zleciał.

Jeśli nie chcecie dużo wydać to wszystkie klamoty kupicie używane ale tarcze sprzęgła i łożysko oporowe polecam kupić nowe.

I wymieńcie przy okazji olej w skrzyni bo naprawdę się zużywa a i jego właściwości smarne spadają ja miałem brązowy,a świeży jest jasno żółty jak strumień z Wacka po Kasztelanie :)

Ps. dziękuję za pomoc w załatwieniu klamotów do tej operacji,dzięki Adam bmw_beer

Edytowane przez Georgii
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wrażenia po pierwszej jeździe lekki szok bo sprzęgło chodzi bardzo lekko.

Na razie nie mogę zbytnio deptać,więc nie wiem jak auto się zbiera czy przyspiesza powyżej 2,5 tyś.

Robiłem cały silnik więc muszę poczekać.

Ale czy to normalne,że pedał sprzęgła chodzi tak lekko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe nie ale muszę sie za to zabrać bo już mi na nerwy działa to stukanie :) już nie długo ogarnę temat... A właśnie musze jeszcze skrzynie biegów kupic jakąś dobrą bo ta moja wydaje już dziwne dzwięki i głośno pracuje :) tak olej jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...
Wojtec łapa sprzęgła np z motoru m50 ale najławiej tds`a.

Musiałbyś sprawdzić nawet po numerach oem,ja wsadziłem od tdsa.

Poczytaj sobie ten cały temat ew w szukajce wpisz remont silnika m52.

No dobrze od tds, ale z jakiego tds o to właśnie pytam, bo z Twojej wypowiedzi wynika że z e46 :

to łapa sprzęgla od m50 lub e46 z silnikiem 4 cylindrowym,a także od tds-a

Wiec jak wyżej pisałem mam możliwość kupna z e46 od 2,5 tds

Edytowane przez Wojtec1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blank.gifŁapa sprzęgła

21 51 1 204 229

Masz tu numer oryginału łapy potrzebnej do sztywnego koła zamachowego

masz tutaj wszystkie modele bmw i silników z których możesz zastosowac łapę do sztywnego koła

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1204229-lapa-sprzegla/i47434/kL/sM/r1992/m02

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...