Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

blank.gifŁapa sprzęgła

21 51 1 204 229

Masz tu numer oryginału łapy potrzebnej do sztywnego koła zamachowego

masz tutaj wszystkie modele bmw i silników z których możesz zastosowac łapę do sztywnego koła

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1204229-lapa-sprzegla/i47434/kL/sM/r1992/m02

Jesteś pewny tego numeru łapy ? W każdym jest dwumasa, a wydaję mi się że skoro łapa jest inna to i dwumasy być nie powinno ? Czy się mylę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtec zobacz do ilu modeli pasuje RealOEM.com - Szukaj części e36 albo e39 RealOEM.com - Szukaj części :) chyba już masz po problemie weź sobie z e39 diesla 2.0-2.5 d lub tds i masz po kłopocie bmw_1

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki że post pod postem, ale mam pytanie, bo samo koło musi być z silników m50b20 lub b25 z początków produkcji bez klimy, a znalazłem człowieka który ma koło zamachowe jednomasowe z silnika m50b20 vanos JEDNOMASOWE ale z klimą, nada się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o numer łapy to jestem pewny na 100% bo sam u siebie zamawiałem z serwisu tą łapę o tym numerze , a co do koła to jeśli nie jest to dwumas to będzie pasował...

No tak sprzedający twierdzi, że jednomas z m50 ale z klimą ... dziwne, bo myślałem że jeśli była klima to od razu był dwumas hmmm

Więc chyba zaryzykuję i kupię :)

Edytowane przez Wojtec1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć Panowie :) Pozdrowienia z Wrocławia!

Przymierzam się do wymiany sprzęgła w moim M54B25 w e46 Compact. Auto jest niby cywilne, ale mam M-Pakiet z fabrycznym sportowym zawieszeniem, poliuretany tu i uwdzie ;) sportowe klocki hamulcowe no i szperę Quaife :D Więc nie jeżdżę tylko bo bułki w sobotę :)

[ATTACH=CONFIG]37978[/ATTACH]

A piszę to dlatego, że chciałbym założyć lekkie koło zamachowe i mocniejsze sprzęgło. I takie koło jednomasowe z m50 po odchudzeniu było by idealne dla mnie. Chcę zrezygnować z dwumasu, bo całkowicie nie odpowiada mi charakterystyka gumowego napędu, a to, że jest bardzo ciężkie i silnik wolniej wkręca się na obroty nie jest zgodne z tym jak ja wyobrażam sobie sportowe auto.

Poza tym, mam już duży przebieg i sprzęgło szarpie i telepie całą budą, nawet przy manewrowaniu na parkingu. Nagrałem krótki film jak to wygląda:

[video=youtube_share;PHYLvObC3Lg]

Dlatego muszę to zrobić. Ale...

Do m54 wsadzają zestaw odchudzonego koła z m50 roztoczonego pod tarczę 240mm, z dociskiem m57 i tarczą z m3 bez sprężynek. I tu są moje wątpliwości, bo ja chciałbym jednak zostawić jakieś tłumiki drgań skrętnych w przeniesieniu napędu. A dodatkowo, taki zestaw sprzęgła wytrzymuje turbo i moce do 450KM co jest zupełnie niepotrzebne w moim przypadku, bo mam niecałe 200... nawet po chiptuningu, który planuję - tej wartości raczej nie przebiję. Ale oczywiście chciałbym, żeby sprzęgło było bardziej wytrzymałe i mocniej brało.

Daltego zastanawiam się nad konfiguracją z odchudzonym kołem z m50, ale bez roztaczania - w oryginale ma 228mm i tyle też ja mam u siebie obecnie. Do tego tarczę ze sprężynkami znacznie łatwiej dostać w takim rozmierze (bo przy 240mm jest praktycznie niedostępna-taka z silnika m30). No i docisk który mógłby być wzmocniony chyba i w takim wypadku też by chyba wytrzymał...

Więc tak:

- koło zamachowe jednomasowe od m50 - odelżone i wyważone

- tarcza ze sprężynkami 228mm - od e36 320

- docisk być może też od 320 ale nie wiem czy jednak by wytrzymał nawet po wzmocnieniu

- łożysko wyciskowe z e60 z silnika n47 jest podobno wyższe od tego z m54 o około 1cm, ale nie wiem jaką wysokość miałby taki zestaw.

I teraz tak:

- koło mogę wysłać do faceta, który je odchudza i wyważa

- tarczę można obić lepszą okładziną - kewlarową

- docisk podobno można zmodyfikować przez dodanie drugiego słoneczka

- a jeśli łapę sprzęgła też można wymienić na taką jak tu polecacie, to razem z innym łożyskiem powinno się dobrać odpowiednią wysokość pod cały zestaw.

Co Wy na to? Bo ja już mam mętlik w głowie... wszyscy piszą o tym zestawie z dociskiem z diesla, frezowaniu, przerabianiu koła pod inny rozstaw śrub docisku itd itp - ale ja tego "raczej" nie potrzebuję... Czy ten zestaw, który wymyśliłem by się sprawdził w sportowym zasotosowaniu? Nie będzie jednak za słaby?

Ah, i jeszcze tylko jedna sprawa mnie nurtuje... jak to jest w przypadku braku regulacji - bo układ jest hydrauliczny. Z dociskiem samonastawnym, w teorii sprzęgło bierze ciągle w tym samym miejscu, a tu będzie się to zmieniać i nic nie można z tym zrobić... czy tak? - Pytanie do użytkowników, którzy mają u siebie zwykły docisk zamiast SAC.

Dzięki :)

A przy okazji, gdyby ktoś chciał się zapoznać z moją walką z opóźnioną reakcją silnika na pedał gazu, to podaję link do tematu:

BMW-klub.pl • Zobacz temat - M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sprzęgło chodzi tak lekko to dla mnie plus, bo przy wzmocnionym docisku będzie na pewno ciężej, a to znaczy, że nie będzie na szczęście tak jak w Rudym-102 ;P

Tylko właśnie pytanie, czy taki zestaw o jakim myślę sprawdzi się w takim zastosowaniu jakie opisałem... wiem, że nikt tu nie jest wróżką :lol: ale generalnie może już na wstępie możnaby ocenić, że jednak będzie za słaby......?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie, odkopię kotleta bo mam pytanie, skończyło mi się sprzęgło więc kompletuję graty do założenia koła sztywnego, rzeczy które mam :

Łapa sprzęgła : nr 21 51 1 204 229

Śruby do koła M12X1,5X25

Samo koło z m50 b20 bez klimy

Zostało mi kupić sprzęgło, i niby mam zestaw gotowy do założenia, ale zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie przeglądając rysunki na bmw store rzuciła mi się w oczy pewna niejasność , na rysunku łożysko nr 5 z mojego auta :

Koło zamachowe/Koło zamachowe dwumasowe BMW 5' E39 523i Limousine ECE - Lista części

Ma inny numer niż łożysko z e34 na jednomasie :

Koło zamachowe/Koło zamachowe dwumasowe BMW 5' E34 520i M50 Limousine ECE - Lista części

Rozumiem że na to łożysko wpasowujemy samo koło zamachowe, ale czy moje będzie pasowało do koła sztywnego ? Czy je także trzeba wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odkopię kotleta bo mam pytanie, skończyło mi się sprzęgło więc kompletuję graty do założenia koła sztywnego, rzeczy które mam :

Łapa sprzęgła : nr 21 51 1 204 229

Śruby do koła M12X1,5X25

Samo koło z m50 b20 bez klimy

Zostało mi kupić sprzęgło, i niby mam zestaw gotowy do założenia, ale zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie przeglądając rysunki na bmw store rzuciła mi się w oczy pewna niejasność , na rysunku łożysko nr 5 z mojego auta :

Koło zamachowe/Koło zamachowe dwumasowe BMW 5' E39 523i Limousine ECE - Lista części

Ma inny numer niż łożysko z e34 na jednomasie :

Koło zamachowe/Koło zamachowe dwumasowe BMW 5' E34 520i M50 Limousine ECE - Lista części

Rozumiem że na to łożysko wpasowujemy samo koło zamachowe, ale czy moje będzie pasowało do koła sztywnego ? Czy je także trzeba wymienić?

a może chcesz kupić dwumasa w dobrych pieniądzach i w zaje... stanie ? szczegóły na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtec łożysko oporowe jest takie same wiec zostaje.Ale jak już trochę jeździło i kupiłeś z nim auto to nowe by się zdało ;)

Kolego Buckey zakładałem do m52 i tarcza,docisk,zamach i śruby do niego mają być np. od e36 m50 bez klimy i tarcza musi mieć sprężynki ponieważ są po to by tłumić drgania.

Jeśli założysz tarcze bez sprężynek to dopiero możesz mieć drgania i mogą ostro przenosić się na napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Wojtec> pytał o łożysko igiełkowe - to drugie mniej popularne od wyciskowego :) I przy nim są ważne oba parametry średnicy zewnętrznej i wewnętrznej. bo do środka wchodzi wałek skrzyni biegów. O ile średnica zewnętrzna, która ma wejść w koło zamachowe jest taka sama, to nie wiem, który parametr określa średnicę wewnętrzną i wysokość łożyska. Może dałoby się dojść po skrzyni biegów i znaleźć średnicę końcówki wałka dla obu rodzajów skrzyń i sprawdzić czy są identyczne. Jeśli byłaby różnica w wysokości to w sumie chyba nie miałoby to aż tak dużego znaczenia. Ale raczej różnica jest w średnicy wewnętrznej i w takim wypadku musisz zastosować łożysko od Twojego modelu, aby było zgodne ze skrzynią biegów, bo do koła zamachowego podpasuje.

Georgii> Dzięki za podpowiedź. A napisz jeszcze czy miałeś problemy z regulacją takiego zestawu, choć w m52 może być inaczej niż w m54, i jaki to był silnik - m52b20, b22, b28...? I czy w związku z tym, takim zestaw radził sobie bez problemu z przeniesieniem mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o igiełkowe to nic nie zmieniałem również :)

Kolego Buckey bez żadnej rzeźby wykręcasz,ściągasz,zakładasz do śrub od zamachowego trochę średniego kleju do gwintów i skręcasz.Jedynie musisz się przyzwyczaić do delikatnego pedału sprzęgła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Siema panowie, jestem po wymianie sprzęgła i koła na koło sztywne, różnica jest masakryczna !!! Trzeba na nowo uczyć się jeździć :mrgreen:

Ale coś się stało, nie wiem czy przypadek czy coś nie tak jest poskładane, ale podczas odpalania coś mocno zarzęzi, i tylko w momencie odpalania,a czasami po, brzmi to tak jakby po odpaleniu ktoś dalej trzymał kluczyk w pozycji odpalania ... przypadek że rozrusznik padł, czy coś jest źle poskładane ? Mechanik mówi że nie da się go źle włozyć i tam na pewno jest wszystko w 100 % dobrze złożone.

Numer rozrusznika z m50 e34 różni się od tego z m52 e39, rozrusznik też trzeba wymieniać ?

Edytowane przez Wojtec1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie rozbierałem rozrusznika w bmw, ale jeśli mówisz, że jest dźwięk taki jakby dalej kręcić rozrusznikiem mimo odpalonego silnika, to może bendix nie rozłącza prawidłowo/nie w każdym przypadku.... Ja jeszcze nie zrobiłem tej modyfikacji z kołem zamachowym, sprzęgłem i dociskiem, ale miałem w planach regenerację rozrusznika przy okazji, bo lepszej okazji nie będzie :) Aczkolwiek, sam rozrusznik można wyjąć i posprawdzać, bo jeśli to się dzieje tylko w momencie odpalania, to pozostałe części, które non stop pracują bym wykluczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie sprzęgła, dwumasa jest wywalona i siedzi koło sztywne ... dowiedziałem się że umarło łożysko wejściowe w skrzyni, sprawdziłem koszt tego łożyska w aso i 250 zł mnie powaliło, więc szukam innej skrzyni, jaka będzie pasowała do 2.5 m52 523i ??

p.s. zawsze mam wciśnięte sprzęgło, jak gaszę i odpalam, czy bieg jest wrzucony czy luz, zawsze wciskam sprzęgło.

Edytowane przez Wojtec1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest nowe łożysko+docisk+sprzęgło.

Jestem pewny że to łożysko wejściowe w skrzyni, bo gdyby to był docisk to szumiałoby jak byłoby wciśnięte sprzęgło, a jest właśnie na luzie, tak się zachowuje łożysko wejściowe w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jesteś pewny, że to nie hałasują tryby skrzyni biegów, które w stanie nie wciśniętego sprzęgła i bez biegu (na luzie) zaczynają drgać w rytm wolnych obrotów silnika? To są podobno skutki likwidacji dwumasy, która takie dźwięki tłumi, a standardowy zespół sprzęgła już nie. Czy jak dodasz minimalnie gazu to dźwięk ustępuje?

Taki film znalazłem - akurat to jest z M3 i lekkiego koła, ale chodzi o porównanie dźwięków. Czy to jest takie rzężenie, czy raczej jednostajny szum, taki jak zużyte łożysko huczy?

I jeśli to takie rzężenie, to nie jest usterka, i jeśli z tym chciałbyś sobie poradzić to na pewno wymiana skrzyni nie pomoże. Podobno pomaga gęstszy olej w skrzyni. Ewidentnie jak wysprzęglisz, czyli skrzynia przestaje się obracać to dźwięk ustępuje.

Na angielskich stronach jest to trochę bardziej wyjaśnione, jeśli chciałbyś coś więcej o tym - szukaj "Gear rattle".

UUC Motorwerks * What is gear rattle? Transmission noise? Flywheel rattle?

Edytowane przez Buckey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jesteś pewny, że to nie hałasują tryby skrzyni biegów, które w stanie nie wciśniętego sprzęgła i bez biegu (na luzie) zaczynają drgać w rytm wolnych obrotów silnika? To są podobno skutki likwidacji dwumasy, która takie dźwięki tłumi, a standardowy zespół sprzęgła już nie. Czy jak dodasz minimalnie gazu to dźwięk ustępuje?

Powiedz mi jedno, koło + docisk + sprzęgło jest z silnika m50 z e34 a m50 ma praktycznie taką samą skrzynię biegów jak m52,można je przekładać, dlatego nie bez powodu graty z m50 pasują, i tam jakoś nic się nie dzieje, nikt nie zrzuca winy na brak koła dwumasowego bo go po prostu tam nie ma fabrycznie, a tutaj od razu jakieś insynuacje powstają, jest jeszcze co najmniej kilka osób tutaj na forum którzy mają koło z m50 i nie mają takich problemów ... dwumasa tłumi wibracje owszem, ale u mnie teraz są w sprzęgle sprężyny i zamiast dwumasy one tłumią drania, jestem pewny że to zbieg okoliczności tak samo jak to że padł rozrusznik, wszystko się trzymało, a jak było ruszone to się posypało ... (nie dotykaj g*ó*w*n*a* bo zacznie śmierdzieć)

btw, wczoraj dolałem płynu do skrzyni do fulla i ewidentnie się wyciszyła, jeszcze coś słychać ale nie tak bardzo jak przedtem.

Edytowane przez Wojtec1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...