Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

To nie są insynuacje :) Tak po prostu czasem jest, i zależy to od kilku czynników. Nie potrafię dokładnie powiedzieć w jakiej konfiguracji to wystąpi, a w jakiej nie, dlatego niektórzy na to narzekają a inni nie mają z tym problemu. Zapytałem i zasugerowałem tylko, abyś to sprawdził.

Myślę, że w przypadku lekkiego koła zamachowego, lub jednomasowego lżejszego od dwumasy, waga może powodować pojawienie się takich wibracji. Niektóre tłumiki drgań w sprzęgłach tłumią lepiej a inne gorzej. Może różnica między silnikami m50 a m52 jakaś jest, w wadze wału korbowego, korbowodów, tłoków itd. (zgaduję) i całość waży więcej co się sumuje z wagą koła zamachowego i dlatego cięższy zestaw jest mniej podatny na te wibracje...

Jak dolałeś oleju i dźwięk się zmniejszył, to czy uszkodzone łożysko tak by zareagowało...? Czy może to efekt głębiej zanurzonych w oleju trybów, który stanowi jakiś opór dla tych wibracji... nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dolałeś oleju i dźwięk się zmniejszył, to czy uszkodzone łożysko tak by zareagowało...? Czy może to efekt głębiej zanurzonych w oleju trybów, który stanowi jakiś opór dla tych wibracji... nie wiem...

Oczywiście że tak, jak masz zajechane łożysko psikniesz na nie smarem to przez jakiś czas będzie jeszcze pracowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Panowie, mam pytanie odnośnie dwumasy i sprzęgła do 523i z 97 roku

Czy wystarczy dobrać średnice czy coś jeszcze ? u mnie jest 228, mam okazję kupić nowe w bardzo dobrych pieniądzach ale sprzedający powiedział mi że sachs nie produkuje dwumasy do mojego modelu numer zamiennika : 2290601044 czy może to ktoś sprawdzić ?

Napisał też że średnica sprzęgła to 230 a nie 228, z tego co zdążyłem się zorientować to 230 są w 523i ale po 97r a do 97 są 228 dobrze myślę ?

Teraz jak to wygląda z dwumasą i samym sprzęgłem , czy dwumasy także były róże czy można do jednej dwymasy założyć sprzęgło 228 i 230 ?

Może będzie pasował do mnie nr sachsa 2290601044 jeśli wymienię wszystko dwumas + sprzęgło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z marca i też mam 228, ale z tego co widzę na stronach i allegro po 10.97 523 już są 230 ... mimo tego że na realoem i bmwstore nigdzie nie ma takiego wymiaru, dlatego pytam ...

Jesteś pewny że dwumasa jest taka sama ?

Czyli obojętnie jaką wezmę, jesteś na 100 % pewny że wszystkie są takie same mimo innych numerów ?

Czyli taki zestaw będzie pasował ?

dwumasa od 2.8

Koło zamachowe dwumasowe Sachs

i moje sprzęgło ?

Najlepsze części do BMW - czescidobmw.pl

Tutaj widać że są inne numery dwumas przed 09. 97 i po

https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_1151/BU28701/0/0/0/0/0

Edytowane przez Wojtec1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, mam problem z biegami, w sumie odkąd założyłem dwumasę ...nie przypominam sobie żeby na sztywnym kole był ten problem, ciężko wchodzą wszystkie biegi ale tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu jest bajka

W skrzyni jest nowy olej Ravenol 75w-80 mtf2

Odpowietrzony wysprzęglik 2 razy

Nowa dwumasa+sprzęgło+docisk

Wymieniałem przy okazji także bardzo dużo elementów odpowiedzialnych za luzy w lewarku, można powiedzieć że praktycznie wszystkie

Ma ktoś jakiś pomysł ? Za gęsty olej ? I po rozgrzaniu jak zrobi się rzadszy jest ok ?

Dziwne też jest że jak wrzucam z 2 na 3 czy 1 na 2 to jest ok, problem jest tylko jak auto stoi i chcę wrzucić jakikolwiek bieg z biegu jałowego, wtedy wchodzą jakby na 2 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowietrza Ci się wysprzęglik albo pompka sprzęgła - miałem tak u siebie w e34, najpierw walczyłem z wysprzęglikiem aż w końcu kupiłem oryginał a później wymieniłem flaki w pompce i nie ma problemu :D. Jak masz oryginalny wysprzęglik to już czas na niego, jak nie daj boże kupiłeś zamiennik z LPR to też mogiła. Pompka sprzęgła jak jest ori to już może przepuszczać przez uszczelniacze wargowe i stąd efekt o jakim piszesz. Mało prawdopodobne jest że skrzynia się kleszczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa jest przy pedałach, "połączona" z pedałem sprzęgła - w E39 jest pewnie plastikowa. Ja nie wyciągałem całej pompki tylko rozebrałem ją na aucie wymieniłem gumki, złożyłem, odpowietrzyłem przy wysprzęgliku i chula.. I w końcu skończył się efekt że auto jak po nocy albo po deszczu zimne to mi lekko pedał wpada i biegu wbić nie można... Ratowało popompowanie albo jakoś zagrzanie auta w nogach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...