Georgii Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgodzę się z tym,że m52 weźmie nawet z 2 litry od wymiany do wymiany zależy to jeszcze od stylu jazdy jak łyka już z 1 L na 1000 km tzn. uszczelniacze,pierścienie do roboty silniczek jednym słowem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 W m50 1litr na 1000 to maksymalna granica książkowa. :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgodzę się z tym,że m52 weźmie nawet z 2 litry od wymiany do wymiany tak czytam,i chyba jakiś dziwny jestem:lol:jeszcze mi się nie zdarzyło dolewać oleju od wymiany do wymiany(co ok 10 tyś) może na miarce coś opadnie ,ale napewno nie na minimum co prawda silnik tylko 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrycu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 tak czytam,i chyba jakiś dziwny jestem:lol:jeszcze mi się nie zdarzyło dolewać oleju od wymiany do wymiany(co ok 10 tyś)może na miarce coś opadnie ,ale napewno nie na minimum co prawda silnik tylko 2.0 Widocznie Twoj silnik Dirty nie ma apetytu Nie bede sie zbytnio przejmowal tym spalaniem oleju. Poobserwuje moj silnik jeszcze i wyciagne wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRZEMO Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 tak czytam,i chyba jakiś dziwny jestem:lol:jeszcze mi się nie zdarzyło dolewać oleju od wymiany do wymiany(co ok 10 tyś)może na miarce coś opadnie ,ale napewno nie na minimum co prawda silnik tylko 2.0 u mnie podobnie jak u dirtyego... zmieniam olej co 10 koła i nie dolewam w tymm czasie nic ..a ponoć M54B30 luuuuubią oliwe...może mam coś zepsute???:4: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 może mam coś zepsute??? Przemo, może Ty płyn chłodniczy sprawdzasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 8 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 A może macie z wujkiem Dirtym wymieniane uszczelniacze a nasze wozy mają jeszcze te fabryczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konar Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Ja przy tak sporym jak myślę zużyciu oleju zmieniłbym styl jazdy lub zajrzał do tych uszczelniaczy. Może zawcześnie powiedzieć o moim silniku 3,0d, bo jeszcze za mało nim przejechałem, ale np. moje Audi 2,5 TDI z nakręconymi 3800000km zużywa do 0,5l oleju od wymiany do wymiany (co 15000km). Jeżdżę na Castarol Magnatec 5W/40:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 silniku 3,0d, bo jeszcze za mało nim przejechałem, ale np. moje Audi 2,5 TDI Rozmawiamy o benzynach a Ty z dieslem się ładujesz. Co ma piernik do wiatraka? W silnikach diesla CR ciężko jest o ubytek oleju chyba że turbo leży tym bardziej że wtryski lubią dolać ropy do oleju. W benzynie tym bardziej wolnossącej tak nie jest i spalanie oleju jest bardziej odczuwalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 4l oleju na 4tys km czyli litr na tysiac to po co wymieniac caly czas masz swierzy a propo mam koleszke co od okolo 4 lat niewymienia oleju tylko filtr (BMW E39 2.8) silniczek pracuje elegancko twierdzi ze spadlo spalanie i ucichł ja jakos niejestem przekonany do takich praktyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 mam koleszke co od okolo 4 lat niewymienia oleju tylko filtr (BMW E39 2. silniczek pracuje elegancko To tylko pogratulować kolejnemu nabywcy tego autabmw_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 czyli litr na tysiac to po co wymieniac caly czas masz swierzy Dokładnie po 6,5tys km mam teoretycznie nowy olej w silniku Dlatego olej wymieniam co 25tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Ok, może to i metoda, ale cały czas dolewasz olej nowy do starego, więc i tak on miesza się ze starym, a za tym idzie fakt, że nie do końca on jest w pełni spełniający wymogi. A hydraulika wcześniej, czy później odezwie się o swojehappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Ok, może to i metoda, ale cały czas dolewasz olej nowy do starego, więc i tak on miesza się ze starym, a za tym idzie fakt, że nie do końca on jest w pełni spełniający wymogi. A hydraulika wcześniej, czy później odezwie się o swoje Szkoda że w pisanym słowie tak trudno wyczuć ironie... Ja sobie jaja robiłem. Nie mniej jednak olej wymieniam co 22-24tys km. Od 5 lat w mojej 325xi tak robie i teraz w 330i też tak robie. Przejechałem łącznie 100tys km z tego 80tys 325'tką. Olej przy wymianie czyli po około 23tys ma kolor ciemno brązowy, film olejowy nie zrywalny. Silnik pracuje cicho i bardzo precyzyjnie. Zadna szklanka nawet na zimnym nie kliknie. Naturlane jest 265tys silnik jeździ na pełnym syntetyku a pod moją nogą nie jest na wakacjach choć nie katuje go znów za bardzo. A hydraulika wcześniej, czy później odezwie się o swoje to co z tą hydrauliką ma się dziać, bo nie wiem czego szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 (edytowane) Ok, może to i metoda.Oleje które dzisiaj są produkowane są wyższej jakości jak stare , fakt,że wielu producentów oleii daje gwarancją nawet do 30 tys. np nowy mobil, ale z zasady, iż nasze silniki niestety nie są perwszej jakości i co nie co już przeszły, więc trochę luksusu też im się należy. Kupić BMW to nie sztuka, dbać i utrzymać je w kondycji już tak nie jest wesołe to co z tą hydrauliką ma się dziać, bo nie wiem czego szukać? Zacznie dzwonić, albo zrobi Ci psikusa Edytowane 23 Lutego 2013 przez 5oul EDYTUJ POSTY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Tomasso, z całym szacunkiem dla Ciebie nie pleć bzdur! 30tys km to oleje z końca XXw bez problemu wytrzymywały. Stąd norma BMW LL98. Dziś oleje potrafią wytrzymywać 50tys km i to nie są jakieś super hiper tajne i drogie oleje. Pierwszy z brzegu: Top Tec 4200 5W-30 Autoryzowany sklep Liqui Moly Jeśli już coś takiego piszesz to poprzyj to konkretnymi przykładami. Np zepsułeś sobie silnik bo wymieniłeś olej o 1000km za późno... Albo zaczął Ci dzwonić bo olej się przepracował po przejechaniu 15002km... Albo rozebrałeś silnik w którym nagar zniszczył silnik bo właściciel wymieniał olej co 25tys km. Duga sprawa. Piszesz o jakości silników a dokładniej, że nie są pierwszej jakości. Mam nadzieję że chodziło Ci o to że nie są pierwszej świerzości, albo jesteś totalnym ignorantem w temacie silników BMW. I trzecia i najważniejsza rzecz Zacznie dzwonić, albo zrobi Ci psikusa Jak mój silnik zacznie gdzie kolwiek dzwonić to będę miał pierwszy na świecie tresowany silnik który umie używać telefonu. Co to za wymysły? Rozmawiamy tu o silnikach BMW czy o silnikach z Poloneza? Skoro inżynierowie w BMW stwierdzili że przy zastosowaniu odpowiedniego oleju interwał wymiany może być co ~25tys km, to nie daltego żeby po 100tys km coś miało się zepsuć albo robić psikusy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość e34t Opublikowano 24 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 czytam to wszystko i widzę że są zdania podzielone. Według mnie aby auto jak najdłużej służyło należy regularnie wymieniać olej i filtry. Nie oszukujmy się pomimo coraz to nowszych technologii i lepszych środków smarujących nie zmieni to faktu że należy wymieniać. Jeśli czytam że auto pożera litr oleju na 1000km to jedna z 2 opcji rozcieńczony paliwem olej ewentualnie zajechany silnik ( pierścienie ewentualnie uszczelniacze zaworowe). jeśli auto przepala olej to i tak co 14000 przydało by się wymienić filtr oleju bo w pompie oleju zadziała zawór ciśnieniowy. także wybór należy do właściciela samochodu!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 (edytowane) To tylko hydraulika. BMW to mocne wozy, ale dobry kat i te zajeździ. jak kiedyś wspomniałem to forum jest do pomocy a nie kłótni. Dlatego ja nie neguję kto co robi. Ja mam swoje zdanie na temat wymiany płynów i olejów, a kto co robi to jego zdanie i z tym trzeba się liczyć. Dlatego mam do tego szacunek, ale i swoje zdanie... Propos, silnika nie zepsułem, bo walę full syntetyka pomimo dużego przebiegu i jakoś mi nie dzwoni. Ale jak rano słyszę jak mój sąsiad odpala e39 520i przy temperaturze zewn. 10st. to mnie krew zalewa. W kościele tak nie dzwoni . Mój olej to właśnie top tec 4200 5w-40, dobry i polecam plus płukanka przed wymianą, by wymyć syfy Nie oszukujmy się pomimo coraz to nowszych technologii i lepszych środków smarujących nie zmieni to faktu że należy wymieniać. Podzielam zdanie, ale jak wcześniej, każdy robi jak uważa za stosowne. Jeśli czytam że auto pożera litr oleju na 1000km Może zawalona jest odma. Też to przerobiłem w swoim 528i. Żarł 4 litry od zmiany do zmiany na 12 tys., Teraz mieści się w max. 1,5 litra. Silnik często goniony w trasie, często z 5 tys. nie schodzi. Piszesz o jakości silników a dokładniej, że nie są pierwszej jakości. Mam nadzieję że chodziło Ci o to że nie są pierwszej świerzości, albo jesteś totalnym ignorantem w temacie silników BMW. Dzięki za sprostowanie, źle to ująłem, chodziło mi właśnie o tzw. świeżość naszych motorów.Mam szacunek do tej wypowiedzi, ale jeśli chodzi o znajomość silników to chyba troszkę jesteś w błędzie. Edytowane 24 Lutego 2013 przez 5oul Przedostatnie ostrzeżenie, edytuj posty a nie piszesz jeden pod drugim! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniieek Opublikowano 24 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 528i, na kazde 12tys dolewka 0,5l oleju polsyntetyk. przebieg 330tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 528i, na kazde 12tys dolewka 0,5l oleju polsyntetyk. przebieg 330tys km Ja w tym silniku dolewam od 1 do 1,5 l na 12 tys.km . Wynik uważam za dobry, tym bardziej,że autko cały czas śmiga na trasach, często jak wcześniej pisałem z 5 tys. obr. nie schodzi. U mnie full syntetyk, przebieg 300 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniieek Opublikowano 24 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Ja w tym silniku dolewam od 1 do 1,5 l na 12 tys.km . Wynik uważam za dobry, tym bardziej,że autko cały czas śmiga na trasach, często jak wcześniej pisałem z 5 tys. obr. nie schodzi. U mnie full syntetyk, przebieg 300 tys. w e46 1.9 dolewam kolo 1.5litra na 12tys, przebieg 220tys km, tez polsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 (edytowane) Dlaczego pół syntetyk. BMW z zasady powinno śmigać na fullu w e46 1.9 dolewam kolo 1.5litra na 12tys, przebieg 220tys km, tez polsyntetyk U mnie full syntetyk, a to różnica. Jest bardziej rzadki, więc wynik na poziomie 1,5 litra uważam za bmw_1 Edytowane 24 Lutego 2013 przez 5oul Ostrzeżenie ostatnie. EDYTUJ POSTY!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 24 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 (edytowane) jak kiedyś wspomniałem to forum jest do pomocy a nie kłótni. Zgadza się, ale fora również służą innym do zdobycia w miare rzetelnej informacji. Gdy ktoś (w tym momencie nie chodzi mi o Ciebie) wypisuje jakieś herezje typu: "zastosowanie płukanki przy wymianie oleju wypłuka nagary i rozszelni silnik", to się w kieszeni scyzoryk otwiera. Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie na temat wymiany oleju i jego jakości. Jednak zdaniem nadrzędnym w tym momencie jest zdanie BMW AG a oni twierdzą to co zawarte w instrukcjach obsługi naszych furek. Koniec tematu. P.S. Jeśli odebrałeś moje słowa jako kłótnie, to daleki od tego byłem. Nie mam tego w zwyczaju, bardziej chodzi o dyskusję i użycie argumentów. Edytowane 25 Lutego 2013 przez 5oul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 25 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 P.S. Jeśli odebrałeś moje słowa jako kłutnie, to daleki od tego byłem. Nie mam tego w zwyczaju, bardziej chodzi o dyskusję i użycie argumentów. Ja też daleki jestem od kłótni, to ostatnia rzecz którą bym zrobił. Wracając do tematu płukanek silnika. Sam u siebie miałem na początku obawy, czy aby za wiele nie wypłucze, ale teraz z ręką na sercu mogę polecić. Oleje, nawet te najlepsze niestety odkładają nieco syfu wewn. komory silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.