Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna jeżdżę zagazowaną BEATĄ. Kupiłem ją z gazem, bo po roku użytkowania zaoszczędzone pieniądze (w poruwnaniu z jazdą na benzynie) mogę przeznaczyć na drugi silnik.

Chcę powiedzieć że robiąc dużo kilometrów, zagazowanie auta opłaca się i to na tyle by wymieniać silniki jak olej. Wcześniejsze moje auto też było zagazowane i upomniało się o nowe serce dopiero po 300 tys. (w tym 200tys. na gazie). Nie urzywałem żadnych specyfików, pseudo uszlachetniaczy itp. Poprostu zaniżyłem próg obsługi, od czasu do czasu pojeżdziłem na paliwku i nie miałem większych problemów. A jak ktoś boi się straty mocy na gazie, niech kupi mocniejszy sinik. I tak zaoszczędzi na jeździe.

Jest tylko jedna żecz która może zdołować - to smród gazu. Nienawidzę go, dlatego mam sekwencje. Znikomy spadek mocy. Mniejsze zurzycie silnika. Spalanie w litrach zbliżone do benzyny(ok. 0,5l rużnicy/100km).

Jeżeli zadbasz o silnik to będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 397
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

"BMW also introduced the 323i with a detuned" 2.5-liter six, and two natural gas-powered cars to the German market, the 318g and 518g Touring. The company predicts initial sales of 1,500 cars annually and said availability of these models will be gradually expanded throughout Europe and the US. Both cars are `dual fuel" meaning they can operate on compressed natural gas (CNG) or gasoline. A 20-gallon (equivalent) cylindrical steel tank is mounted in the rear compartment of the 3er Compact, making it a two-seater but increasing its trunk space by 55 percent. In the Touring a tank of the same capacity and shape is mounted in the luggage compartment. The CNG refueling port on both cars is located next to the conventional gasoline filler pipe. Cruising range for the hatchback on CNG is up to 150 miles. The 1.6-liter engine used in the Compact develops 88 horsepower on CNG and 102 horsepower on gasoline. The Touring's 1.8-liter engine produces 102 horsepower on CNG and will accelerate the wagon to 60mph from a standstill in 16.8 seconds.

While these aren't exactly high- performance statistics, keep in mind that the natural octane for CNG is in the neighborhood of 130 and a purpose-built engine could take advantage of this inherent power. When that will happen, of course, depends on the development of a reliable supply infrastructure which is already underway in Europe and the US. BMW believes CNG is the next alternative fuel on the road to hydrogen.

"

LINK

z teg oco kojaze byly to silniki M40 i M42, wypuszczane tylko na rynek niemiecki,

postaram sie znalezc cos wiecej

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e36 z fabryczną gazownią lpg wychodziła tylko 316 zresztą z oznaczeniem 316g

w 4 cylindrowych jeszcze jakoś znośnie metalowy kolektor więc trochę lepiej się śpi w 6 garówkach m50 jest plastikowy kolektor dość mocny ale zwykła instalka ma podstawową wadę że zmuli auto i będzie dużo więcej palił niż na benzynie.

Sekwencja byłaby ok ale 4500-5000zł zanim się zwróci to lata gwiezdne miną chyba że ktoś bardzo dużo jeżdzi to warto. Choć nie ma jak bawara bez gazownii wtedy moc jest z nami. <bmw>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobny dylemat.... :D tylko ze ja naprawde sie zastanawiam nad załozeniem gazu...mam BMW E36 325,2500cm3 no i zabujcze 192km :) naprawde piekielna maszyna jak dla mnie :) ale ostatnimi czasy wiecej czasu spedzam w samochodzie niz gdziekolwiek indziej....dlatego postanwiłem przyoszczędzic,bo 11l na 100 to troche duzo.Chciałbym dostac jasną odpowiec.Ile bedzie mnie kosztowala taka inwestycja przerobki na gaz,bo wiadomo ze na rozne silniki rozne ceny.Orientuje sie ktos pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat.... :D tylko ze ja naprawde sie zastanawiam nad załozeniem gazu...mam BMW E36 325,2500cm3 no i zabujcze 192km :) naprawde piekielna maszyna jak dla mnie :) ale ostatnimi czasy wiecej czasu spedzam w samochodzie niz gdziekolwiek indziej....dlatego postanwiłem przyoszczędzic,bo 11l na 100 to troche duzo.Chciałbym dostac jasną odpowiec.Ile bedzie mnie kosztowala taka inwestycja przerobki na gaz,bo wiadomo ze na rozne silniki rozne ceny.Orientuje sie ktos pytanie_bmw

sekwencja - 5000 PLN. nie oplaca sie zakladac zwyklego gazu, bo bedziesz sobie tylko plul w brode ze to zrobiles.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat.... :D tylko ze ja naprawde sie zastanawiam nad załozeniem gazu...mam BMW E36 325,2500cm3 no i zabujcze 192km :) naprawde piekielna maszyna jak dla mnie :) ale ostatnimi czasy wiecej czasu spedzam w samochodzie niz gdziekolwiek indziej....dlatego postanwiłem przyoszczędzic,bo 11l na 100 to troche duzo.Chciałbym dostac jasną odpowiec.Ile bedzie mnie kosztowala taka inwestycja przerobki na gaz,bo wiadomo ze na rozne silniki rozne ceny.Orientuje sie ktos pytanie_bmw

sekwencja - 5000 PLN. nie oplaca sie zakladac zwyklego gazu, bo bedziesz sobie tylko plul w brode ze to zrobiles.

pozdrawiam

przy okazji wymiana kabli WN i świec dobrze zrobi ;)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat.... :D tylko ze ja naprawde sie zastanawiam nad załozeniem gazu...mam BMW E36 325,2500cm3 no i zabujcze 192km :) naprawde piekielna maszyna jak dla mnie :) ale ostatnimi czasy wiecej czasu spedzam w samochodzie niz gdziekolwiek indziej....dlatego postanwiłem przyoszczędzic,bo 11l na 100 to troche duzo.Chciałbym dostac jasną odpowiec.Ile bedzie mnie kosztowala taka inwestycja przerobki na gaz,bo wiadomo ze na rozne silniki rozne ceny.Orientuje sie ktos pytanie_bmw

sekwencja - 5000 PLN. nie oplaca sie zakladac zwyklego gazu, bo bedziesz sobie tylko plul w brode ze to zrobiles.

pozdrawiam

przy okazji wymiana kabli WN i świec dobrze zrobi ;)

pozdro

swiec.. kabli WN nie ma. cewki sa od razu na swiecy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dylemat.... :D tylko ze ja naprawde sie zastanawiam nad załozeniem gazu...mam BMW E36 325,2500cm3 no i zabujcze 192km :) naprawde piekielna maszyna jak dla mnie :) ale ostatnimi czasy wiecej czasu spedzam w samochodzie niz gdziekolwiek indziej....dlatego postanwiłem przyoszczędzic,bo 11l na 100 to troche duzo.Chciałbym dostac jasną odpowiec.Ile bedzie mnie kosztowala taka inwestycja przerobki na gaz,bo wiadomo ze na rozne silniki rozne ceny.Orientuje sie ktos pytanie_bmw

sekwencja - 5000 PLN. nie oplaca sie zakladac zwyklego gazu, bo bedziesz sobie tylko plul w brode ze to zrobiles.

pozdrawiam

przy okazji wymiana kabli WN i świec dobrze zrobi ;)

pozdro

swiec.. kabli WN nie ma. cewki sa od razu na swiecy.

pozdrawiam

przeoczylem ze to e36 325 :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Ja wypowiem sie na temat gazowania na podstawie wlasnych doswiadczen. Zalozylem w swojej e34 520 24v VANOS. Niestety po dwoch tygodnich milem wybuch w ukladzie dolotowym co skonczylo sie rozpierdzielenieniem przeplywki.

Gazownik montujac mi ta instalke niby wiedizla co robi, montowal jakies gowniane klapy psu na bude. Do dzis sie z gnojem sadze bo ma mnie gdzies.

Gaz wypie... i jezde na benzynce moze troche drozej ale za to pewnie i z pelna moca.

teraz popieram ludzi ktorzy odradzali mi gaz w Beemce. To nie auto do agzu chyba ze do konkretnego, ale to skolei sie zbytnio nie kalkuluje.

Przy okazji przestrzegam przed gazownikiem z Bydgoszczy przy ulicy Focha 34 nijaka firma krzaczek - mozliwe ze niedlugo zniknie z rynku bo robia tam jakies walki:D i za dupe im sie zabieraja:) czas najwyzszy skonczyc z takimi fachowcami <bmw_4>

<bmw_1> Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja mam zamiar w niedlugim czasie sam zagazowac swojego szoguna e30 320i mam kilka patentow na zakladanie instalki gaz do m20 jak skoncze i wszystko pojdzie zgodnie z moimi zalozeniami pokaze wam co i jak ostatnio gazowalem moja siodemke m30b30 i bylem b zadowolony a grunt to jak najmniej elektroniki w instalacji wbrew pozorom im prostsza instalacja tym lepiej auto chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czwarte instalacje gazowe nie są tak doskonałe często poza spadkiem mocy zdarzają się inne problemy np wystrzały i uszk. uszczelki pod kolektorem ssącym bądź przepływomierze etc.

po piąte gaz jest dobry w zapalniczkach !

Hej!

Odnośnie LPG każdy oczywiście ma rację, bo każdy ma inne z nim doświadczenia.

Ja swoją bawarkę kupiłem w sierpniu i bardzo poważnie zastanawiałem się nad zagazowaniem jej,ale......

Ale na szczęście kumpel miał E30stke 318is zagazowaną, miał ją około pół roku. Ciągle coś się pier.......ło ,ale to ciągle ,to kable wymieniał,to świece,filtry ciągle strzelał,aż mu tak strzelił że beta się zapaliła!!!!I po tym jakże miłym zdarzeniu powiedziałem GAZ-NIGDY W ŻYCIU!!!!

Ostatecznie koszt 100km wyszedł go więcej niż mnie na benzynie i w dodatku non stop mnóstwo stresu.

Instalacja zwraca się szybko jeśli robi się duże przebiegi i działa bezproblemowo,a tak jak napisał NICOS wcale to nie jest tak do końca że lejesz i jedziesz.Czasami jest mnóstwo problemów i do tego momentami ogromny stres.

Acha,koledze nic na szczęście się nie stało,bawarze też,ale to tylko dlatego że akurat stała u kumpla w garażu i wokół było kilka osób,strach pomyśleć gdyby to się stało np. na skrzyżowaniu.

Także aby założyć gaz trzeba to najpierw dobrze przeliczyć i dobrze się zastanowić czy warto montować samozapalacz za 2000zł.Pewnie zostanę przez niektóych zjechany za takie podejście do gazu,ale właśnie takie mam z nim doświadczenie.

Jedyna akceptowalna instalka to sekwencja,ale w aucie wartości ok. 4000zł to lekki bezsens

Pozdrawiam

no,jak sie grzebie przy instalacji gazowej nie wiedzac na 100% na jakiej zasadzie dziala kazdy jej element,czy sie skreca zawor,zeby niby mniej palilo auto,to trzeba sie liczyc z detonacja czy wypaleniem gniazd zaworowych i skatowaniem sworzni tlokowych :idea:

ja zrobilem na gazie przez ok 7 lat,odkad jezdze zapalniczkami ponad 220 tys km i nic mi nigdy nie wybuchalo,ani sie nie palilo :) grunt,to wiedza na temat dzialania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zalozony gaz w 320i 12v i musze przyznac ze mialem duzo problemow z wybuchaniem przeplywomierza a wszystko bylo spowodowane swiecami,przewodami i oczywiscie nigdy nie czyszczona kopolka aparatu zaplonowego.wszystko wymienilem i zalozylem klapke przed przeplywomierzem od kolektora ktora zabiespiecza przed wybuchem i rozsadzeniem przeplywomierza zalozylem tez mechaniczny zawor do dawki gazu bo na elektronicznym duzo palila.teraz moja beta smiga bez problemow i w koncu pali od 11 do26l gazu na 100km.polecam gaz ale zalozony w profesjonalniej gazowni : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam zamiaru zagazowywac mojej buni bo gaz nadaje sie do zapalniczek hahahha ale mam gaz w swojej pandzie ktora codziennie robie z kursantami od 200 do 280 nawet kilonetrow ale panda dpbrze znosi gaz i tez ma plastikowy kolektor co prawda jest bardzo krotki wiec narazie dziala hahahahah masz bmw wiec tankuj bmw nie ma wyjscia cos za cos <bmw_1> happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz w BMW?Jedynie sekwencja ma sens.Znalazłem artykuł w tuninginfo www.godula.cc.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm)w którym opisują pomiary auta na chamowni z instalacją gazową zwykłego typu(z montowanym mikserem w dolocie).W teście wykorzystali 525,24V i pomiar mocy wyniósł zamiast 192KM 135,4KM na gazie!!!!!!!!A na benzynie 152,6KM!!!Dopiero po wymontowaniu instalacji moc powróciła do 190,8KM.A wiec straty mocy były przeokrutne.To wina zwężki montowanej w dolocie do kolektora-zmniejsza średnice przepływu o połowe albo i bardziej.Wiem bo mam własnie 525,24V i z gazem i uwierzcie mi że naprawde nie chce jechac...To straszne... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z sekwencja sie zgodze , ojciec ma sekwencje gazu LANDI RENZO ( czy jakos tak ) ktora zamontowal uwaga NIEMIECKI wlasciciel , instalka warta 8 tys

Auto sie zbiera identyko jak na benzynie , chociaz ojciec i tak nie urzywa tej instalacji ale nie chce jej demontowac jest to niech bedzie ...

Jezeli chodzi o takie instalacje to nawet taki uparty czlowiek jak ja ktory ma wstret do gazu na to by sie pokusil , ale cena robi wrazenie nie ma co sie oszukiwac ;)

Taka instalka to moje E30 :roll: to sie nadaje do montazu tylko w nowych autach , do staroci niestety odpada :- )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no,jak sie grzebie przy instalacji gazowej nie wiedzac na 100% na jakiej zasadzie dziala kazdy jej element,czy sie skreca zawor,zeby niby mniej palilo auto,to trzeba sie liczyc z detonacja czy wypaleniem gniazd zaworowych i skatowaniem sworzni tlokowych :idea:

ja zrobilem na gazie przez ok 7 lat,odkad jezdze zapalniczkami ponad 220 tys km i nic mi nigdy nie wybuchalo,ani sie nie palilo :) grunt,to wiedza na temat dzialania

Hej!

Odrobinę przesadziłeś z tym kręceniem przy instalacji, a coś nie wydaje mi się żebym pisał że kumpel coś grzebał przy niej :>

Kumpel nic przy gazie nie kręcił, jedyne co wymienił to kable i świece i przepływomierz wymienił mu mechanik, więc sam nic nei kręcił a w dodatku przy gazie bo poprostu na tyle aż się nie zna.

Fakt że nie był u dobrego gazownika, ale to tylko dlatego że nie zdążył i w sumie ja tez bym się nie bawił w takie auto :/

Dla odmiany dodam że jego brat założył w E36 318 wtrysk gazu i mu pięknie śmiga.

I nie chodzi mi tu o wszczynanie kolejnej dyskusji a jedynie o poinformowanie że taki przypadek miał miejsce bez ingerencji niedoświadczonych łap w gazownie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no,jak sie grzebie przy instalacji gazowej nie wiedzac na 100% na jakiej zasadzie dziala kazdy jej element,czy sie skreca zawor,zeby niby mniej palilo auto,to trzeba sie liczyc z detonacja czy wypaleniem gniazd zaworowych i skatowaniem sworzni tlokowych :idea:

ja zrobilem na gazie przez ok 7 lat,odkad jezdze zapalniczkami ponad 220 tys km i nic mi nigdy nie wybuchalo,ani sie nie palilo :) grunt,to wiedza na temat dzialania

Hej!

Odrobinę przesadziłeś z tym kręceniem przy instalacji, a coś nie wydaje mi się żebym pisał że kumpel coś grzebał przy niej :>

Kumpel nic przy gazie nie kręcił, jedyne co wymienił to kable i świece i przepływomierz wymienił mu mechanik, więc sam nic nei kręcił a w dodatku przy gazie bo poprostu na tyle aż się nie zna.

Fakt że nie był u dobrego gazownika, ale to tylko dlatego że nie zdążył i w sumie ja tez bym się nie bawił w takie auto :/

Dla odmiany dodam że jego brat założył w E36 318 wtrysk gazu i mu pięknie śmiga.

I nie chodzi mi tu o wszczynanie kolejnej dyskusji a jedynie o poinformowanie że taki przypadek miał miejsce bez ingerencji niedoświadczonych łap w gazownie :evil:

nie chodzilo mi o to,ze kumpel krecil.. <bmw_1>

po prostu znam ludzi,ktorzy pracuja w arsztatach montujacych instalacje gazowe,a ktorzy nie maja pojecia,na jakiej zasadzie dziala reduktor

wiesz... reguluja niby,ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...