el_banano Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 A czy lepiej jest wymienić sam termostat czy razem z obudową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 jak masz m52,to sam termostat,jak m52TU czy m54 to z obudową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 8 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 m52TU to podwójny vanos tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 m52TU to podwójny vanos tak? tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 no i dobra termostat już zakupiony i czeka na wymiene. z chęcią bym sam go wymienił bo tam nie ma za dużo roboty ale są 2 rzeczy które mnie do tego znichęcają. temperatura w garażu na minusie i obawa że nie podołam z odpowietrzeniem. Panowie jak najlepiej i najszybciej go odpowietrzyć? jakieś rady? jak nie to oddam w ręce mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Jak będziesz miał wykrzywioną obudowę termostatu to zakup na alledrogo aluminiową za ok 60zł Ja tak zrobiłem przy wymianie termostatu. A odpowietrzysz ją dobrze nawiew na minimum temperatura na max czyli 32stopnie i stań przodem lekko w górę będzie lepiej. Tylko przy tych temperaturach ciężko będzie zagrzać silnik A Ja na mrozy otwieram maskę zakładam na wloty z nerek gruby worek czarny na śmieci 120L na dwie nerki na raz resztę worka wpycham za zderzak i w szczelinę miedzy lampami aby był ładnie naciągnięty,a na górze chwytam do pasa taśmą aby nie spadł i bardzo ładnie się autko nagrzewa polecam.Koszt jeden worek i kawałek taśmy a ciepło w aucie mamy szybciej i silnik szybciej dogrzany.Oczywiście nie zatykam już wlotów na dole te co są w zderzaku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 dzieki za rade ale żeby dostać sie do termostatu to trzeba zdemontować chłodnice? bo troche mało miejsca jest ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 BMW TIS - 11 53 000 Removing and installing/replacing coolant thermostat (M52TU / M54 / M56) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Nie demontuje się chłodnicy kolego dasz radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 dzieki za rade ale żeby dostać sie do termostatu to trzeba zdemontować chłodnice? bo troche mało miejsca jest ;/ odreć tylko wentylator z wisko i wyjmij osłone wentylatora tylko pamietaj ze jest tam lewy gwint czyli odkrecamy w prawo a przykrecamy w lewo po zdemontowaniu tych dwóch rzeczy bedziesz miał dużo miejsca... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 dzieki za rady. bmw_1 w weekend sie tym zajme Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 15 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 panowie właśnie wymieniłem termostat ale nie moge odpowietrzyć układu :sad: zrobiłem tak jak kolega georgii radził nawiew na 32st minimum siła i lipa. stoje przodem pod górke. może za małe pochylenie jest ? ile tak trzeba stać? bo czekałem z 15 min i nic ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 pamiętam jak walczyłem z e34 m50b25... pomogło dopiero wlanie płynu prosto do silnika przez węże przy głowicy i nagrzewnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Ciężko tak odpowietrzyć w 15 minut.Wiem,że jeszcze jak nagrzejesz silnik dodatkowa pompa wody może pomóc.Ja stałem lekko w górze tak max 10cm wyżej ale odpowietrzaliśmy jakąś godzinkę.Poza tym jak dobrze autko przepędzisz to też się odpowietrzy u mnie tak było,że polatałem trochę i dolałem 2x po ok pół litra płynu do układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 no dobra ja też stałem na niewielkiej górce. ok 10 cm. Georgii ale godzinke auto stało odpalone i tak chodziło i dolewałeś płynu czy jak? z 15 minutami to lekko przesadziłem bo walczyłem z tym ok godziny ale płyn mi sie skończył i nie miałem już co dolewać ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Wylałem cały płyn z układu i wylałem nowy nie zakręcając korka wlewu uruchomiłem silnik po rozgrzaniu z odpowietrznika na korpusie termostatu cały czas leci para jak z czajnika z odpowietrznika na chłodnicy leci para tak samo ciśnienie jak cholera płyn w chłodnicy idzie do góry jak bym nie zakręcił korka to by wyleciał chyba cały. cały czas brak ogrzewania i zimna chłodnica próbowałem długi czas na wolnych obrotach na odkręconych obu odpowietrznikach i nic cały czas para na podwyższonych obrotach to samo para jak zakręcę odpowietrzniki węże pompują się są nabrzmiałe. Czytałem też rady na innych forach i robie tak jak radza i nic. nie wiem co robie nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 przed chwilą opisałem odpowietrzanie silnika krok po kroku tutaj:dance:: http://www.maxbimmer.pl/f66/e36-brak-ogrzewania-na-postoju-bmw-320-benzyna-bez-klimy-20322/#post250985 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 17 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Ja u siebie wymieniałem pompę wody i nie miałem problemu z odpowietrzeniem. Zalałem do zbiorniczka płynu i bez założonego wiska odpaliłem auto Ogrzewanie ma max'a i czekałem na temp nominalną. Co parę chwil na obudowie termostatu delikatnie upuszczałem powietrze aż do chwili pojawienia sie płynu. Jak zaczął pompować węże to wyłączyłem i dałem mu odpocząć. Przed włączeniem znów odpowietrznik na obudowie termostatu i upuszczenie powietrza ze zbiorniczka wyrównawczego (minimalne odkręcenie) Znów włączyłem silnik i podgazowałem go tak, żeby otworzył się termostat na duży obieg. Potem znów dałem mu odpocząć i przed ponownym uruchomieniem lekko popusciłem korek zbiorniczka wyrównawczego zeby wyszło powietrze (minimalne odkręcenie) Po dwóch dniach jeszcze raz upuściłem ciśnienie ze zbiorniczka wyrównawczego. Ogólnie wymiana pompy zajęła mi 40 min a odpowietrzanie 1,5h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 21 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 dobra panowie układ odpowietrzony ale to nie wszystko ;/ A mianowicie, po odpowietrzeniu pojechałem sie przejechać i niby wszystko ok ale na drugi dzień jak jechałem po nagrzaniu sie silnika wskazówka zaczeła rosnąć do trzeciej kreski i po chwili znów wraca do pionu. i tak co jakiś czas sobie skacze. Co może być przyczyną? dodam jeszcze że po mojej wymianie zajrzał tam raz jeszcze mechanik bo podejrzewał że termostat może być żle dobrany, okazało sie że jest dobry. raz jeszcze odpowietrzył i 2 dni było dobrze i dziś znowu to samo. wskazówka temp rośnie do 3 kreski chwile tam stoi i wraca do pionu... Mam nadzieje że to nic poważnego. prosze o rady pozdro bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 wygląda,jakby rzeczywiście termostat za późno otwierał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Może być czujnik przy chłodnicy albo mało płynu w chłodnicy,odkręć odpowietrznik przy chłodnicy jak pójdzie powietrze to dlatego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 21 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Może być czujnik przy chłodnicy a ten czujnik to w którym miejscu jest bo jakieś coś jest przyczepione na obudowie wiatraka obok zbiornika wyrównawczego. mało płynu w chłodnicy to sprawdze jak auto ostygnie. odkręć odpowietrznik przy chłodnicy jak pójdzie powietrze to dlatego to już było robione wcześniej i leci płyn ale sprawdze zaraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Nie ta czarna kostka na obudowie wiatraka to czujnik smrodu jak na kompie pokaże Ci bład auc coś tam to się go czyści taki bajer aby w korkach nie wąchać spalin czyści się go nawet tu masz pomoc jak czyścić : http://www.maxbimmer.pl/f96/inpa-blad-32-auc-heating-co-jest-18860/index2.html#post227514 A czujnik temperatury płynu masz po drugiej stronie on taki z mosiądzu jakby jest ma delikatną wtyczkę i cieniutkie nóżki u siebie wymieniałem bo było klejone na szybko super glue a teraz jest miodzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 21 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 byłem przed chwila w garażu i jak odkręciłem odpowietrznik to poleciało powietrze tylko nie wiem bo może dlatego że jeszcze ciśnienie jest bo jechałęm nim, ale to było prawie 3 godziny temu. dolałem tez płynu do kreski z napisem cold zobaczymy co będzie jutro. zastanawia mnie tylko dlaczego było za mało płynu bo przy odpowietrzanu było już sporo tego wlanei był wtedy w normi. żadnych wycieków nie widać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Do układu przy zmianie płynu weszło mi praktycznie z 10 litrów plus to co poszło przy odpowietrzeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.