Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

no i dobra termostat już zakupiony i czeka na wymiene. z chęcią bym sam go wymienił bo tam nie ma za dużo roboty ale są 2 rzeczy które mnie do tego znichęcają. temperatura w garażu na minusie i obawa że nie podołam z odpowietrzeniem.

Panowie jak najlepiej i najszybciej go odpowietrzyć? jakieś rady?

jak nie to oddam w ręce mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał wykrzywioną obudowę termostatu to zakup na alledrogo aluminiową za ok 60zł Ja tak zrobiłem przy wymianie termostatu.

A odpowietrzysz ją dobrze nawiew na minimum temperatura na max czyli 32stopnie i stań przodem lekko w górę będzie lepiej.

Tylko przy tych temperaturach ciężko będzie zagrzać silnik :)

A Ja na mrozy otwieram maskę zakładam na wloty z nerek gruby worek czarny na śmieci 120L na dwie nerki na raz resztę worka wpycham za zderzak i w szczelinę miedzy lampami aby był ładnie naciągnięty,a na górze chwytam do pasa taśmą aby nie spadł i bardzo ładnie się autko nagrzewa polecam.Koszt jeden worek i kawałek taśmy a ciepło w aucie mamy szybciej i silnik szybciej dogrzany.Oczywiście nie zatykam już wlotów na dole te co są w zderzaku.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rade ale żeby dostać sie do termostatu to trzeba zdemontować chłodnice? bo troche mało miejsca jest ;/

odreć tylko wentylator z wisko i wyjmij osłone wentylatora tylko pamietaj ze jest tam lewy gwint czyli odkrecamy w prawo a przykrecamy w lewo :) po zdemontowaniu tych dwóch rzeczy bedziesz miał dużo miejsca...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie właśnie wymieniłem termostat ale nie moge odpowietrzyć układu :sad:

zrobiłem tak jak kolega georgii radził nawiew na 32st minimum siła i lipa. stoje przodem pod górke. może za małe pochylenie jest ?

ile tak trzeba stać? bo czekałem z 15 min i nic ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko tak odpowietrzyć w 15 minut.Wiem,że jeszcze jak nagrzejesz silnik dodatkowa pompa wody może pomóc.Ja stałem lekko w górze tak max 10cm wyżej ale odpowietrzaliśmy jakąś godzinkę.Poza tym jak dobrze autko przepędzisz to też się odpowietrzy u mnie tak było,że polatałem trochę i dolałem 2x po ok pół litra płynu do układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ja też stałem na niewielkiej górce. ok 10 cm. Georgii ale godzinke auto stało odpalone i tak chodziło i dolewałeś płynu czy jak? z 15 minutami to lekko przesadziłem bo walczyłem z tym ok godziny ale płyn mi sie skończył i nie miałem już co dolewać ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylałem cały płyn z układu i wylałem nowy nie zakręcając korka wlewu uruchomiłem silnik po rozgrzaniu z odpowietrznika na korpusie termostatu cały czas leci para jak z czajnika z odpowietrznika na chłodnicy leci para tak samo ciśnienie jak cholera płyn w chłodnicy idzie do góry jak bym nie zakręcił korka to by wyleciał chyba cały. cały czas brak ogrzewania i zimna chłodnica próbowałem długi czas na wolnych obrotach na odkręconych obu odpowietrznikach i nic cały czas para na podwyższonych obrotach to samo para jak zakręcę odpowietrzniki węże pompują się są nabrzmiałe.

Czytałem też rady na innych forach i robie tak jak radza i nic. nie wiem co robie nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem pompę wody i nie miałem problemu z odpowietrzeniem.

Zalałem do zbiorniczka płynu i bez założonego wiska odpaliłem auto

Ogrzewanie ma max'a i czekałem na temp nominalną. Co parę chwil na obudowie termostatu delikatnie upuszczałem powietrze aż do chwili pojawienia sie płynu.

Jak zaczął pompować węże to wyłączyłem i dałem mu odpocząć.

Przed włączeniem znów odpowietrznik na obudowie termostatu i upuszczenie powietrza ze zbiorniczka wyrównawczego (minimalne odkręcenie)

Znów włączyłem silnik i podgazowałem go tak, żeby otworzył się termostat na duży obieg.

Potem znów dałem mu odpocząć i przed ponownym uruchomieniem lekko popusciłem korek zbiorniczka wyrównawczego zeby wyszło powietrze (minimalne odkręcenie)

Po dwóch dniach jeszcze raz upuściłem ciśnienie ze zbiorniczka wyrównawczego.

Ogólnie wymiana pompy zajęła mi 40 min a odpowietrzanie 1,5h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra panowie układ odpowietrzony ale to nie wszystko ;/

A mianowicie, po odpowietrzeniu pojechałem sie przejechać i niby wszystko ok ale na drugi dzień jak jechałem po nagrzaniu sie silnika wskazówka zaczeła rosnąć do trzeciej kreski i po chwili znów wraca do pionu. i tak co jakiś czas sobie skacze.

Co może być przyczyną? dodam jeszcze że po mojej wymianie zajrzał tam raz jeszcze mechanik bo podejrzewał że termostat może być żle dobrany, okazało sie że jest dobry. raz jeszcze odpowietrzył i 2 dni było dobrze i dziś znowu to samo. wskazówka temp rośnie do 3 kreski chwile tam stoi i wraca do pionu...

Mam nadzieje że to nic poważnego.

prosze o rady

pozdro bmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być czujnik przy chłodnicy
a ten czujnik to w którym miejscu jest bo jakieś coś jest przyczepione na obudowie wiatraka obok zbiornika wyrównawczego.
mało płynu w chłodnicy

to sprawdze jak auto ostygnie.

odkręć odpowietrznik przy chłodnicy jak pójdzie powietrze to dlatego

to już było robione wcześniej i leci płyn ale sprawdze zaraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ta czarna kostka na obudowie wiatraka to czujnik smrodu jak na kompie pokaże Ci bład auc coś tam to się go czyści :) taki bajer aby w korkach nie wąchać spalin czyści się go nawet tu masz pomoc jak czyścić : http://www.maxbimmer.pl/f96/inpa-blad-32-auc-heating-co-jest-18860/index2.html#post227514

A czujnik temperatury płynu masz po drugiej stronie on taki z mosiądzu jakby jest ma delikatną wtyczkę i cieniutkie nóżki u siebie wymieniałem bo było klejone na szybko super glue a teraz jest miodzio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem przed chwila w garażu i jak odkręciłem odpowietrznik to poleciało powietrze tylko nie wiem bo może dlatego że jeszcze ciśnienie jest bo jechałęm nim, ale to było prawie 3 godziny temu. dolałem tez płynu do kreski z napisem cold zobaczymy co będzie jutro.

zastanawia mnie tylko dlaczego było za mało płynu bo przy odpowietrzanu było już sporo tego wlanei był wtedy w normi. żadnych wycieków nie widać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...