Darson81 Opublikowano 16 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Miałem auto podpinane do kompa ale nie została przeprowadzona szczegółowa diagnostyka tyko podgląd błędów gdzie pojawił sie błąd przepływki. Na szczegółowe badania czekam do czerwca. Na zagrzanym silniku miałem mierzona kompresje i było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rup Opublikowano 22 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Jestem tu nowy. Mam E46 Ci. 2002 r, 170 km. Walczę od dłuższego czasu za moim autem. Problem jest przy odpalaniu na zimnym, włącza się ssanie, a kiedy spadają obroty zaczyna trząść budą. Oczywiście też jak inni wymieniłem dużo rzeczy. Pan z serwisu nie (ASO), po diagnozie stwierdził że silnik został wcześniej przegrzany i mogą być różne powody usterki. Dopiero po rozebraniu silnikia będzie wiadomo co. Kupiłem drugi silnik i przełożył. Dziś rano znowu było to samo. Chyba problem leży gdzie indziej. Prawdopodobnie wymiana nie była konieczna ponieważ błąd jest ten sam. Jutro walczę znowu. Czytałem że wiele osób ma problemy i szarpanie na zimnym silniku. W chwili spadania obrotów po ssaniu trzęsie budą w wyłącza cylindry. Juto może coś będę wiedział to podzielę się wiedzą. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Wymieniałeś silnik...A diagnoza i prześwietlenie kompem ? Podglądy lajf itp. ? lolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rup Opublikowano 23 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Lajf to było, jak odpaliłem silnik po wymianie i były te same objawy! Nie będę pisał co wymieniłem, napiszę czego nie wymieniłem -kolektor -przepustnica -komputer -wiązki Nie wierze żeby drugi silniki miał ten sam problem. Po konwersacjach z innymi mechanikami stawiają na przepustnicę lub czujnik temperatury powietrza dolotowego. Zostaje Disa i wszystko co w kolektorze. uszczelki nowe. Świece. Dłuższy czas nie mogli zlokalizować wycieku płynu. Okazało się że rurki pod kolektorem ssącym, miały sparciałe końcówki. Może płyn ciągle uciekający uszkodził jakąś wiązkę lub czujnik. Tak miał mój kolega w audi A8, uszkodziło mu to wiązkę która szła do pompy lub gdzieś. na naprawie pompy i wiązek jest ok. NIe wiem co to ale jeśli, mechanik stwierdzi po cały dniu diagnozowania, pukania w silniki( którego ja nie słyszałem), prawdopodobnie był już trochę zużyty, ale moim zdaniem nie do wymiany. kupiłem cały silnik od angola podobno 66tyś mil. Jest nowszy, na pewno trochę lepiej pracuje, ale to nie była wina silnika!!! Jestem wściekły! Napiszę jeśli sobie poradzę. Mogą być dwie przyczyny połączone. Napiszę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 23 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 DISA jest b.ważna, w moim przypadku na zimno kulał, falował i czasami gasł. Po wymianie minęły problemy - ale dobrą i pełną diagnozę pod kompem nie zastąpi gdybanie. O DIS'ie znajdziesz dużo na YT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 26 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Ja odebrałem wczoraj auto od mechanika. Auto dalej na zimnym lekko telepie ale bez porównania lżej niż przed naprawą, cylindry palą normalnie i nie muszę juz czekać aż auto się nagrzeje. Wina leżała po stronie regulatora od ciśnienia paliwa, dawał ponad 6barów zamiast 3 i zalewało cylindry. Teraz telepanie to juz tylko obiaw padającej dwunastu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 28 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 (edytowane) Podłączę się pod temat. Do tej pory miałem małe drgawki silnika (m57d30) tylko na zimnym, nie przejmowałem się tym bo kilku minutach problem znikał. Właśnie wróciłem z wakacji (auto zrobiło 700 km. z bagażnikiem załadowanym po dach, 5 osób na pokładzie, na dachu trumna i 2 rowery), i pod domem na wolnych obrotach zauważyłem, że okropnie telepie budą. Zgasiłem z godzinę stałą, myślałem że przejdzie ale nic z tego. Telepie tak mocno, że stojący za mną mogą pomyśleć, że w aucie trwa "bara bara". Podniosłem maskę, a tu silnik tak się "miota", że chce wyskoczyć. Jakieś sugestie od szanownych forumowiczów??? Dodam, że niedawno byłem u grzesiek2304 i jego komp nic nie wykrył. Edytowane 28 Czerwca 2015 przez Zgibniew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabar Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Podpinam się pod temat mam takie same problemy, tylko mi wyskakuje jeszcze błąd zapłonu na cylindrze 3. Link do mojego tematu http://www.maxbimmer.pl/f96/problem-wypadaj%B1cego-zap%B3onu-e39-m54b25-28971/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgibniew lewe powietrze,układ paliwowy to bym sprawdzał w pierwszej kolejności. Kubabar na odpowiedź czekaj w swoim temacie.Nie bądź w gorącej wodzie kompany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 30 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Dzięki Georgii za podpowiedź, podobnie powiedział mechanior. Zapytał też czy po drodze nie tankowałem jakiegoś "dziwnego" paliwa, a tankowałem na jakiejś nieznanej mi stacji i to do pełna. Na razie zalecił dolać do tego co mam v-power i uszlachetniacz. Jak już to wyjeżdżę to znowu v-power pod korek i jak po wyjeżdżeniu dwóch zbiorników nie ustanie, to zaprasza na kanał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Tak najprościej aby wykluczyć jakieś lipne paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matise32 Opublikowano 5 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Witam mam to samo z rana 523i rano odpali słychać jak nie pali jeden gar trzęsie wozem podejrzewam świece cewki tak że celował bym jednak w to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 19 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 No i cóż dalej lipa. Po naprawie z czerwca było lepiej i podobno telepanie miało być od dwumasy a jako, że sprzęgło miało się ku końcowi to powstała idea pozbycia się dwumasy i tak się stało. Mechanik wstawił zwykłe koło zamachowe i używane ale podobno bardzo dobre sprzęgło. Oczywiście nic to nie zmieniło i jak telepało tak telepie a prawie tysiak mniej w kieszeni i jak pomyślę, że za 300zł robota + ok 400 nowe sprzęgło z dociskiem mogłem mieć wszystko jak fabryka zrobiło to mnie krew zalewa. Każdy kto pozbył się dwumasy wie jak to później działa, pedał sprzęgła praktycznie nie stawia oporu pod nogą, słychać dziwne buczenie itp. Teraz dodatkowo pojawił sie błąd Fuel trim limit bank 1 ale to może wina nie wyregulowanego LPG po wymianie przepływki bo wcześniej miałem od 2.8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 22 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Rano po powrocie z pracy, korzystając z nagrzanego silnika, podłączyłem kompa żeby sprawdzić pracę lambdy bo ostatnio coś mi nie pasowało. Okazało się, że sonda nr 2 ma stałe napięcie w okolicy 4,8V i grzanie na poziomie 2% podczas gdy nr jeden pracowała niemal w całym zakresie 0-5V i grzanie ok 90%. Pierwsza myśl, oczywiście sonda do wymiany ale teraz znowu podłączyłem się pod auto i zamieniłem sondy w gniazdach, nadal nr 2 nie reaguje a nr 1 jest ok. Dodatkowo po wypięciu sond z gniazd INPA od razu pokazuję błąd grzałki nr 1 a o nr 2 nic. Wygląda na to, że to nie wina lambd. Ma ktoś jakiś pomysł???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Ja nie mam dwumasu ale pedał jest elegancki jak na limuzynę przystało.Ale buczenia nie ma. Kolego nie zawsze pomiar inpą dobrze wskaże.Polecałbym pojechać do kogoś ktoś ma kilka programów i jest w nich ogarnięty Może ktoś podłączał sondy do lpg i wiązka uwalona gdzieś za wtyczką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 22 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Car soft pokazuje to samo, jak jest z lpg to nie wiem, od poniedziałku po wstawieniu nowego aku śmigam na samym bp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 23 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 A czy jest możliwe żeby wtyczka sondy nr 2 zamiast iść prosto do komputera auta została najpierw poprowadzona do kompa lpg i dopiero dalej i nawet jak się wypnie sondę to lpg ją symuluje w jakiś nie właściwy sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 Jest możliwość i niektórzy podłączają sondy do kompa lpg i może właśnie dla tego nie masz sygnału z tej sondy bo coś jest uwalone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 24 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 (edytowane) dzisiaj dobrałem się do komputera lpg żeby mniej więcej zobaczyć jakie kable łącza się z ecu, wg schematu podłączenia Stag 300 do lpg podłączona jest sonda nr 2 i tak raczej jest zrobione u mnie i właśnie ta sonda u mnie nie reaguje, nie daje żadnych błędów nawet jak ją wypnę, wyciągnięcie bezpiecznika z lpg też nic nie zmienia oprócz zmiany napięcia na sondzie nr1( tak samo jest na normalnie wyłączonym gazie). Całkowite odłączenie sterownika lpg uniemożliwia odpalenie auta, kręci ale chyba nie idzie napięcie na pompę paliwa albo jak teraz patrzę na schemat, na cewki zapłonowe. Edytowane 24 Października 2015 przez DrzewoRMT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzesiu Opublikowano 24 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Podepnę się pod temat bo mam krótkie pytanie także związane nie równą pracą silnika. Gdy mamy błąd czujnika położenia wałka rozrządu, wymienimy go na nowy ale nie skasujemy błędu to czy silnik powinien już dobrze pracować czy nic to nie da do momentu wykasowania błędu? Pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 24 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Z tego co pamiętam to nie kasowałem błędu, sam znikał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maajkii Opublikowano 25 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Podepnę się pod temat bo mam krótkie pytanie także związane nie równą pracą silnika. Gdy mamy błąd czujnika położenia wałka rozrządu, wymienimy go na nowy ale nie skasujemy błędu to czy silnik powinien już dobrze pracować czy nic to nie da do momentu wykasowania błędu? Pozdrawiam Na 100% skasuje się sam, ostatnio wymieniałem w M52B20, podpiąłem inpe ale błedu już nie było, więc na pewno kasować go nie musisz i silnik będzie pracować tak jak powinien. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 31 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Czy ktoś mógł by mi powiedzieć jak powinna być podłączona sonda do lpg STAG 300 isa2, czy sondy w m52 to zwykłe sondy czy sondy szerokopasmowe tzw uego. Bo u mnie jest podłączona jak uego i nie wiem czy oby na pewno jest to właściwy sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 1 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Pierwsze słyszę normalne sondy są i nie muszą być podłączone pod lpg i wtedy szybciej można zdiagnozować ewentualną awarię śmigając na lpg czy pb.Najlepiej na rozgrzanym silniku w pion sprawdzić prace sond sprawdzałem i muszą pracować góra-dół jeśli jakaś stoi jest uwalona.Nie mam lekkiej nogi ale wszystko sprawne i w cyklu mieszanym komp pokazuje w tej chwili 8,7 PB to chyba wynik elegancki.Dodam tylko,że świece zakładałem platynę boscha jedno elektrodowe,ale szczelina była ustawiona pod Lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 1 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Czy muszą być podłączone czy nie to kwestia sporna:-) wg instrukcji Stag do przewodu sondy powinien być podłączony przewód od lpg. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.