Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Guma mam nowiutką a co do krokowego to chyba gdy by tam było coś nie tak to też na ciepłym by wariował, tak po za tym to obroty są równe nie wariują, tylko dwa gary przestają palić do ok 30 stopni a później jest cacy, to się dzieje tyko na całkowicie zimnym silniku np po nocy.

Szkoda, że osoby które też się z tym borykały olały temat bo lubię moje BMW nawet z wadami ale wolał bym bez:)

Edytowane przez DrzewoRMT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam tez mam ten problem z rana auto nie zawsze ale czesto po odpaleniu nie pracuje na 6cylinder ma wypadanie zaplonu, cisnienie na cylindrach jest w granicach 13-13,5 odma wymieniona cewki tez kupilem nowe razem z fajkami i swiecami bez zmian , mialem nieszczelnosc w ukladzie dolotowym za przeplywka zmienilem dwie rury ale to zmian nie przynioslo , na komputerze zadne czujniki sondy nie pokazuja bledow , juz szalu dostale jak mam ja na zimnym palic, rozwiazal ktos ten problem pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

bledow nie bedzie czujnik dziala jako tako ale oszukuje jak sprawdzic hmm nawet nie znam patentow na sprawdzenie go w rekach za to kiedys jak sprawdzalem auta komputerem Boschem KTS to byla mozliwosc odczytania wartosci jakie pokazuje kazdy czujnik w aucie niewiem jak to sie ma w INPIE itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Kolega STANLEJ moze miec racje, ja dlugo nie moglem dojsc co jest przyczyna nierownej pracy na zimnym silniku, mialem peknieta pokrywe zaworow w dwoch miejscach i tam wlasnie lewe powietrze sie dostawalo.

Najlepszy test na nieszczelnosc to taki test jak w tym filmiku:

BMW Mixture Too Lean P0170 P0173 Unmetered Air Problems BMW 3 Series E46, 5 Series, X3, X5

witam sam z problemem też sie mie uporałem ale to morze być nieszczelność na dolocie lub nawet na kolektorze ssącym tak sie dowiedziałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też mam nie raz tak na zimnej, tylko mam 2,5 tds. Pali na dotyk jak zimna i gorąca tylko że jak zimna to jest tak jak kolega pawel83 napisał jest, tak jak by na którymś cylindrze nie łapał co chwile. Gdy przejadę trochę więcej km tak około 10, jest gitara...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o przyczynie leżącej w którymś czujniku temperatury, pawel83 sądzi, że to może być to.

Też mam takie podejrzenia, bo zanik pracy cylindrów występuje tylko jak jest chłodno, im zimniej tym mocniejsze objawy a jak silnik osiągnie ok 30 stopni to wszystko wraca do normy.

Wczoraj auto cały dzień stało na słońcu i jak wieczorem po pracy je odpaliłem to temperatura na starcie miała właśnie 30 C i wszystko było ok, zero telepania, od razu mogłem jechać, nie tak jak zawsze oczekiwanie aż się uspokoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wszystkie wtyki czas potraktować kontakt spreyem potem zetrzeć nadmiar i jakaś wilgoć-śniedź zostanie usunięta...

A tak poza tym patrzyłeś na podgląd pracy na cylindrach na zimno i ciepło ? warto by było zrobić screeny i porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]30245[/ATTACH]Padająca cewka lub zużyta świeca zapłonowa wykaże wypadający zapłon lub spalanie stukowe na tym cylindzrze na którym pada cewka , ja tutaj raczej stawiam na zakłucenia działania czujnika temperatury do ecu lub sonda lambda która ma jakieś załamania sygnału do czasu osiągnięcia odpowiedniej temperatury , muszę jeszcze sprawdzić oporność grzałki sond moze któraś nie dogrzewa , podpiołem dziś obydwie sondy do FSA i zrobiłem wykres sygnału z pracy sond , wyszło że sygnał się załamuje i nie jest taki jak powininien więc sondy trzeba będzie w przyszłości wymienić , ale jeszcze sprawdze resztę czujników i sprawdze sygnały jakie emitują... Jak będe miał chwilę to wrzuce wykres z sondami... Takim sprzętem jak na załączonej fotce można sprawdzić praktycznie wszystko w aicie jeśli chodzi o elektronoke itd... trzeba tylko mieć sporo czasu :)

Edytowane przez pawel83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz uzwojenie wtórne i porównaj wykres pracy wszystkich cewek , wszystkie powinny pracować w takim samym zakresie , jeśli sygnał z którejś cewki bedzie odbiegał od pozostałych bedzie to oznaczało jakąs nieprawidłowość w jej pracy z jakiegoś tam powodu , a z jakiego to wszystko zależy od jej sygału... Mierzeniem tylko samej oporności cewki nie uzyskasz dokładnej odpowiedzi czy jest ona sprawna czy nie , jeśli padnie całkiem to wtedy oczywiście opornościowo jak najbardziej , ale jeśli pracuje choć nie dokonca tak jak powinna to tylko pomiar oscyloskopem...

Edytowane przez pawel83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]30335[/ATTACH]

OK, a masz jakąś instrukcję jak wykonać pomiar oscyloskopem? :)

Bardzo prosto , podpinasz kolor ciepły do przewodu sygnałowego cewki zapłonowej a kolor zimny do masy pojazdu lub przewodu cewki , a do których przewodów trzeba sie wpiąc to trzeba zerknąć na schemat lub oznaczenie zacisków sterownika... Synał musi być równomierny i nie może być załamania sygnału... Kolego Georgii mówimy tu o pomiarze oscyloskopowym wiec nie ma tu znaczenia czy cewka jest zimna czy też gorąca , to nie jest sprawdzanie opornościowe... Tak mniej więcej powinien wyglądać syganał z cewki zapłonowej bezrozdzielaczowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...