Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Drzewo masz screeny tych błędów? Trzeba zawsze czytać opisy w których jest zazwyczaj informacja czy to błąd sygnału z czujnika czy nieprawidłowa pozycja wałka, to dużo rozjaśni.

Miałem sytuację gdzie błąd czujnika wyskakiwał przez uszkodzony lub nieszczelny vanos. Olej i jego ciśnienie ma bardzo duży wpływ na pracę vanosa, ale jak już pisałeś poziom między min i Max nie wpływa na niego, co innego gdyby nie było go na bagnecie

Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto zapisany błąd czujnika. Czujnik już zamówiłem, gdzieś czytałem, że te wszystkie problemy które mam moga być od walniętego czujnika mimo, że wcześniej nie było błędów, jednym z objawów jest ponoć cykanie wtryskiwaczy bp tak jak to przeważnie jest na lpg i u mnie tak właśnie zaczęły pracować.

Edytowane przez DrzewoRMT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnienia łatwo jest wymienić samemu, czas wymiany na spokojnie max 2 godziny, ja robiłem to tak że demontowałem dekiel zaworów, odłączałem wężyk vanosa + elektrozawór i odkręcałem obudowe vanosa, tłok zostawał na swoim miejscu, przy wałku rozrządu, więc nie trzeba było regulować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Założyciel tematu milczy ponieważ nie zabrał się do tego czsu za rozwiązanie tego problemu :) Zwyczajnie nie mam czasu żeby pogrzebac głębiej w tej sprawie , jak uda mi się znaleść przyczynę to na pewno napiszę co było jego zródłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ponieważ część użytkowników łączy te wszystkie dziwne objawy z uszkodzonym czujnikiem wału korbowego, którego to niesprawność często nie jest widoczna przy podłączeniu do kompa, postanowiłem go wymienić profilaktycznie, zobaczę czy coś to da. Komputer wskazuje znowu dwa błędy vanosa, elektryczny 21 i o blokowaniu vanosa 212 ale czy vanos ma wpływ na pracę silnika na postoju. Obserwowałem pracę sond lambda, nr 1 pracowała w zakresie od niemal zera do ok 4,8 V a druga stała w miejscu na 4,83. INPA grzanie pokazuje chyba w %, pierwsza wskazywała max ok 88 a druga bez zmian 2,34. Czy to oznacza, że sonda nr2 jest padnięta i dla tego ten cyrk na zimnym silniku, czuć paliwo itd?

Edytowane przez DrzewoRMT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie u mnie jest to samo pierwsza sonda pracuje a druga stoi w miejscu , dopiero po zagrzaniu silnika zaczyna pracować , przyczyn może byc kilka i nie koniecznie jest to padnięta sonda... Może byc np: uszkodzona grzałka sondy , nieszczelny wtryskiwacz , nieszczelny kolektor wydechowy lub ssący itp... To właśnie może być przyczyna tej telepawki na zimnym silniku że sonda stoi w miejscu , teraz trzeba zdiagnozować co jest tego przyczyną... Postaram się w przyszłym tygodniu znalesc odpowiedz na to pytanie bo będe miał wkońcu urlop więc bedzie czas pogrzebać przy silniku :)

Edytowane przez pawel83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo objaw telepania jest na zimnym.

Dodam jeszcze że jak ostatnio bylem na kompie to wyskakiwał błąd przepływki. Zamieniłem się przepływkami z kolegą i moja u niego chodzi ok a umnie dalej lipa.

Teraz brak kasy na diagnoze problemu u mojego mechanika, ale w czerwcu bede już (mam nadzieje)cos wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...